Otsikko on suoraan Facebookin tapahtumasta, jonka alkuperäisenä tavoitteena oli kerätä 10 000 ihmistä, jotka ovat valmiita panostamaan ainakin yhteen kotimaiseen joululahjaan. Nyt tavoite on noussut jo 100 000 ihmiseen, kun kampanja on saanut näkyvyyttä mediassa.
Kampanjan taustalla on Me We pienyrityksen omistajat Katariina Lindsten ja Anu Hame. Kampanja tukee suomalaista yrittäjyyttä, työtä ja lähituotantoa. Kampanjan Facebook-ryhmään on kerätty kotimaisia lahjaideoita, joihin kannattaa käydä tutustumassa.
Toinen vastaava tapahtuma on 4.12. järjestettävä Osta työtä Suomeen -päivä. Kampanjan laskelman mukaan, jos jokainen suomalainen ostaisi joka kuukausi 10 eurolla kotimaisia tuotteita tai palveluita, toisi se 10 000 vuosityöpaikkaa. Tutustu kampanjaan osoitteessa: http://www.sinivalkoinenjalanjalki.fi/
10 euroa kuukaudessa ei ole paljon. Eikä myöskään yksi kotimainen joululahja. Molemmilla on oikeasti merkitystä. Eikä kumpikaan vaadi mitään kohtuutonta. Kyse on valinnoista. Lopulta sen yhden ihmisen valinnoista, jonka usein väitetään olevan kykenemätön vaikuttamaan. Nyt sillä yhdellä ihmisellä on mahdollisuus. Ja jos niitä yksiä ihmisiä on tarpeeksi, niin meidän ei tarvitse odottaa, että päättäjät korjaavat tilanteen ja auttavat Suomen nousuun - voimme tehdä sen ihan itse.
On hienoa, että kerätään yhteen paikkaan - vaikkakin näin kampanjamuotoisesti - vinkkejä mistä voit ostaa kotimaisia tuotteita. Taitaentehty on myös mukana Ainakin yksi kotimainen joululahja -kampanjassa ja myös omilla valinnoillamme pyrimme tukemaan kotimaista yrittäjyyttä.